Потрапити у країну, яка овіяна стереотипами про наркотрафік та бандитизм, було давньою мрією. Вона збулася у липні 2021 року. Зі столиці Колумбії Боготи розпочалася наша велика мандрівка джунглями Амазонії, саванами басейну Оріноко та кавовим регіоном в Андах. У нас була чудова дружня компанія з 6 українських мандрівників.
Усі стереотипи розвіюються у перші години перебування в Боготі: спальні районі нагадують Швецію чи Німеччину, відносна чистота на вулицях, привітні люди. Якщо не брати до уваги архітектуру, то в Боготі мені найбільше сподобалися дві речі:
1. Комфортна температура повітря. Вона тут майже постійна весь рік - в середньому 18 градусів. Це тому, що Богота знаходиться на висоті 2600 метрів. Вдень буває максимум 23-24 градуси, рано з ранку може бути 10 градусів.
2. Їжа: безліч різноманітних фруктів і безліч видів м'яса. Фрукти екзотичні і коштують недорого. А м'ясо - наймачніше в усій Південній Америці. Для любителя healthy food Богота - це рай!
Ми поселилися в 5-зірковому готелі (за ціною хостелу в Європі) в найсучаснішому і найбезпечнішому району Санта-Барбара на півночі від історичного центру.
Коротке відео про перші хвилини і часи в Колумбії
Гора Монсеррат: найкращі види на Боготу
Переночувавши в готелі, рано з ранку ми поїхали на гору Монсеррат. Саме звідти відкривається найкраща панорама Боготи. Гора має висоту 3150 метрів.
На гору веде канатна дорога і фунікулер. Вартість в обидва кінця - 22000 песо. З гори видно Боготу повністю. Столиця Колумбії затиснута у долині між двома хребтами Анд:
На задньому плані - кольорові фавели, які ми відвідаємо ввечері.
Відео про види Боготи з гори Монстеррат
Неймовірне задоволення вже від перших годин у Колумбії!
Крім чудового виду на Боготу на горі варто відвідати ринок з сувенірами і виробами к з коки. Наш гід Тетяна пригостила нас чаєм з коки. А я прикупив собі бальзам з коки та футболку з Паблом Ексобаром.
Окремий матеріал про гору Монсеррат
Колоніальний район Ля Канделарія
Спустившись з гори, пішли досліджувати історичний колоніальний район Ла Канделарія. По дорозі роздивляємося графіті.
Центральна площа Боготи носить ім'я Болівара. На ній розташований головний катедральний собор столиці. Храм у стилі неокласицизму з елементами бароко будували з 1807 по 1823 роки.
Вулиці Ла Канделарії сповнені старовинних особняків в іспанському стилі з важкими дверима, великими залами, просторими кімнатами, патіо, товстими стінами і різними стилями балконів.
Незважаючи на деякі невдалі архітектурні впливи 20-го століття, залишається в значній мірі просоченим колоніальним духом і стилем життя.
З вуличок, вкритих бруківкою, добре видно Анди:
Багато про яскраві фарби будинків Канделарії - в окремому пості
Сучасна Богота з хмарочосами
На північ від площі Болівана веде довга пішохідна вулиця Carrera 7:
Церква св. Франциска, 1593 - 1611 рр.:
Церква Божої Матері Сніжної:
Придбав гаманець, повністю зроблений із купюр венесуельських грошей:
Бульвар Ліма на північ від Канделарії - це сучасний діловий центр Боготи. Тут розташовано декілька хмарочосів.
Bogotá Downtown Bacatá - найвища будівля Боготи. Вона має 196 метрів висоти та 67 поверхів.
Пара хмарочосів City U:
Скрізь можна помітити цікаві графіті:
Кольорові фавели Боготи
Найбільше у Боготі мені хотілося подивитися район кольорових фавел. Щоб потрапити сюди самостійно, треба доїхати до кінцевої зупинки автобусів Portal del Tunal. Звідси на гору через кольорові райони везе фунікулер.
Бідні райончики Боготи, столиці Колумбії, закохують у себе з першого погляду і назавжди. Вони розташовані на південному заході столиці.
Щоб ви зрозуміли турботу влади про бідне населення: муніципалітет побудував для мешканців фавел сучасний швидкий фунікулер з сотнями кабинок. А для підвозу до станцій канатної дороги використовуються сучасні автобуси. А ще, влада міста пофарбувала десятки тисяч будинків місцевих мешканців в усі кольори веселки, чим створила цікавий об'єкт для майбутнього туризму.
Відео про нашу подорож до кольорових фавел:
До речі, зі слів нашого екскурсовода Тетяни середня зарплата мешканців колумбійських "трущоб" складає 700-800$ в місяць. Каже, що це мало, адже в середньому мешканці Боготи не отримують менше 1200-1500$. При тому, що ціни не відрізняються від наших, а за комунальні платити треба мало, бо тут цілий рік однакова температура.
Детальна розповідь про подорож до кольорових фавел
Ввечері ми мали вечерю-знайомство в одному з традиційних ресторанів у Санта-Барбарі.
Відео про першу вечері в Боготі
А зранку - чудовий сніданок в готелі, після якого поїхали в Музей золота.
Золото доколумбівської епохи в Боготі
Я не люблю музеї і ніколи їх не відвідаю під час закордонних подорожей. Але Музей золота в Боготі варто відвідати обов'язково. Бо тут зібрана найбільша у світі колекція золота доколумбівського періоду
Місцеві індіанці та іспанці-загарбники 16 ст. мали різні шкали цінностей. Іспанці шукали золота та швидких засобів власного збагачення, культура чужинців здавалась їм породженням язичників і диявола, гідна повного викорінення. На перших місцях у індіанців, навпаки, були не золоті витвори, а кольорові тканини та особливі плащі із пера тропічних птахів.
В музеї - експозиції золотих виробів індіанців від 2 тисячоліття до н. е. до початку 16 століття. На кінець 20 століття кількість експонатів музею (археологічних і ювелірних) досягла 30000. Вона вважається найбільшою в Колумбії і в світі.
Серед унікальних виробів ювелірства індіанців належить Попоро Кімбайя, золотий флакон для збереження вапна. Вапно було важливим додатком для жування листя коки від час священницьких церемоній. Сакральний зміст церемонії був перенесений і на флакони для збереження вапна. Зазвичай їх виконували з інших некоштовних матеріалів, серед яких деревина і висушені рослинні плоди.
Також можна побачити корони вождів, золоті дзвоники для посохів вождів, прикраси для носа, товсті браслети, важкі сережки для розтягування мочки у індіанських аристократів, золочені шоломи вояків.
Мені найбільше сподобався золотий пліт - дуже складна композиція, якій понад 1,5 тис. років.
Відео про Музей золота в Боготі
Золота маска якогось вождя:
Корона:
Жіночі прикраси:
Древні кам'яні вироби з Сан-Агустіна:
Свято сальси в нічному клубі Боготи
Останню ніч у Колумбії вирішили провести у нічному клубі. Але не в простому, а там де грають традиційну музику.
Сальса - один з символів Колумбії. Це суміш різних стилів латиноамериканської музики і танців з домішками джазу.
Ми вибрали традиційний клуб в історичному районі Боготи Ля Канделарія. Клуб називається Quiebra Canto. Це культовий заклад, який працює по вихідних. Інтер'єр тут дуже атмосферний і формувався роками.
Спочатку сальсу грає діджей. Вперше бачив, як діджей грає музику, яка зовсім не асоціюється з клубною.
Після 22:00 починається жива музика. Я не є великим прихильником латиноамериканських ритмів, але було так драйвово, що він танців ми не атримались!
Прощальна вечеря перед вилітом додому:
Сподобався пост? Поділись з друзями!