Якщо ви колись наважитесь відправитися в подорож найвіддаленішим куточком нашої планети – Океанією, то ви, швидше за все, розпочнете з Фіджі. А точніше, з містечка Нанді (Nadi), яке знаходиться на західному узбережжі острова Віті Леву. Взагалі, Фіджі – популярний курорт для австралійських та новозеландських туристів: уздовж всього узбережжя острова розташовані відпочинкові готелі. Але їхати відпочивати на Фіджі з України чи з Європи — дорого і безглуздо: нічого надзвичайного тут немає.
Проте, Nadi International airport – найважливіший транспортний вузол Фіджі та усієї західної частини Океанії. Небагаточисельні туристи використовують його для того, щоб далі летіти в інші острівні держави Океанії Меланезії та Полінезії – Вануату, Тонга, Самоа, Уолліс і Футуна, Кірібаті та інші.
Сьогодні розповім про містечко Нанді (Nadi), його околиці, а також про те, чим зайнятися на Віті Леву – головному острові архіпелагу.
Як долетіти
Міжнародний аеропорт Нанді (Nadi) – це, по суті ворота Океанії. Сюди літають прямі рейси авіакомпанії Fiji Airways з Австралії (Сідней), Нової Зеландії (Окленд, Веллінгтон, Крайстчерч), Сінгапуру, Гонконгу, Папуа-Нової Гвінеї (Порт-Морсбі). Відразу ж раджу відмовитися від ідеї купувати переліт в Океанію одним квитком. Агрегатори авіаквитків видають мінімум 1700$ до Нанді. Насправді, все коштує набагато дешевше.
Я рекомендую спочатку брати квитки з Києва до Сінгапура. Досить часто можна зловити акції від польських LOT, швейцарської Swiss чи німецької Lufthansa з пересадками відповідно у Варшаві, Цюриху та Франкфурті за ціною близько 500$ в обидва кінці.
Для подальших перельотів раджу використовувати фіджійську авіакомпанію Fiji Airways. Прямі перельоти Сінгапур-Нанді починаються приблизно від 450$. Зважайте, що рейси виконуються не кожного дня. Можна полетіти не прямо в Нанді, а зі стоповером у Сіднеї. Про те, як встигнути подивитися найцікавіше в Сіднеї за 3 години, я писав на своєму блозі: http://andy-travel.com.ua/sydney
Де зупинитися
Мені довелося тричі протягом трьох тижнів прилітати на Фіджі. І я зробив висновок, що краще обрати житло біля аеропорту. Дорожчий, але більш комфортний варіант – готель Fiji Gateway Hotel, який розташований напроти аеропорту. Номер дабл-делюкс коштує близько 90$, але досить часто готель продає їх за акційною ціною у 65-70$.
Більш бюджетним варіантом є Westfield Homestay Fiji, який знаходиться в кілометрі від аеропорту. Тут за 25$ можна зупинитися в будинку звичайної фіджійської сім’ї. Щоправда, без кондиціонера.
Як дістатися з аеропорту до міста
Прямо біля аеропорту проходить головна траса країни – Queens Road, яка прокладена навколо острова. Напроти аеропорту є зупинка, повз яку майже один за одним курсують міжміські та приміські автобуси. До містечка Нанді від аеропорту – 9 кілометрів, вартість проїзду – 1,5-2 фіджійських долари (далі – FJD). Автобус довезе до місцевої автостанції. Звідти можна пересісти на автобус у будь-яке місто острова, або на приміський автобус. Наприклад, жовтий бус, що їздить в Денарау (там знаходиться порт і там ви будете дивитися на захід сонця), коштує всього 1 FJD.
Автобуси на Фіджі бувають трьох видів: відкриті без вікон і дверей, звичайні без кондиціонерів і звичайні з кондиціонерами. Всі вони коштують однаково й у всіх без виключення в салоні голосно грає реггі.
Що подивитися в Нанді та околицях
Місто Нанді
Нанді – невелике містечко, дивитися особливо немає чого. Центр міста – це декілька кварталів різнобарвної хаотичної 2-3-поверхової забудови. Трохи нагадує африканські міста, але тут більш чисто й охайно.
Зверніть увагу на чергу до банкомата:
Варто сходити на ринок біля автостанції та купити там місцевої їжі, загорнутої у велике листя. Дуже дешево і смачно.
Поруч, в пару кварталах – індуїстський храм Sri Siva Subramaniya. Він вважається найбільшим у південній напівкулі. Буде цікаво для тих, хто ніколи не був в Індії.
Обід у місцевій їдальні — курка по-гуандонськи:
Зверніть увагу на залізничні колії, які проходять уздовж головної дороги навколо острова. Пасажирського сполучення тут немає, лише іноді нею возять цукрову тростину у маленьких вагончиках.
Фортеця Вунда
Якщо сісти на автобусу бік Лаутоки та вийти біля мосту через різку Vuda (Вунда), що між аеропортом та Лаутокою (координати: -17.691715, 177.421304), то можна побачити найдавніше поселення на Фіджі – Вунда, а також залишки давньої фортеці. Щоб їх знайти, треба пройти 1,7 км на північний схід по Vuda Back Rd. Координати фортеці: -17.685009, 177.434385.
Саме тут оселилися перші мешканці островів Фіджі, які прибули на острів Віті Леву з африканської країни Танганьїка (зараз – Танзанія). Саме тут зародилися традиції й обряди Фіджі, у тому числі й канібалізм. Тут навіть зберігся так званий «вбивчий камінь», на якому протягом 3500 років забивали людей, щоб потів вживати їх у їжу.
Сама фортеця Vuda (Вунда) – це нагромадження великих каменів, за допомогою яких можна було ефективно захищатися від місцевих тубільців.
Вона знаходиться на подвір’ї місцевого мешканця, який з радістю покаже вам її залишки та проведе маленьку екскурсію.
Фіджійські села
Дорогою будете бачити мальовничі фіджійські села. Невеликі будиночки – кольорові й охайні, біля них пасуться кози та маленькі свині. Місцеві мешканці дуже добрі, привітливі й завжди раді вам. Не кожного дня в їхнє село заходять білі європейські туристи.
Роги козам для чогось фарбують у синій колір:
Річка Вунда:
Океан і природа
Якщо повернутися на трасу і пройтися менше кілометра в бік Нанді, і повернути направо до океану, ми вийдемо на безлюдний пляж. Тут немає пальм і білого пісочку, але для першого знайомства з Тихим океаном підійде. Великих хвиль немає, бо від них острів Віті Леву захищає бар’єр з невеликих островів.
Вид в бік Лаутоки:
Вид в бік Нанді та Денарау:
Фіджійський ландшафт:
Для чого все ж таки їхати на Фіджі?
1. Розглядати як базу для подорожей Меланезією і Полінезією. Бо саме Нанді — це ворота Океанії.
2. Подивитися неповторний захід сонця на острові Денарау. Денарау – місце багаточисленних готелів класу luxury і порт, звідки відправляються пороми на навколишні острови на прогулянкові човни. Західний беріг Денарау – найкраще місце щоб зустріти захід сонця. Днями я докладно розповім, як ще зробити.
3. Сплавати на маленькі острови. Щоденних екскурсій на острови на захід від головного острова Віті Леву є дуже багато, і вони недешеві. Всі тури починаються в порту Денарау, включають в себе харчування (і, навіть, алкоголь), плавання серед багатьох островів та вихід на декілька з них, і обов’язково – снорклінг (підводне плавання з маскою). Відрізняються ці екскурсії лише тривалістю (цілий день, півдня, вечірні) та островами, на які висаджують туристів.
З багатьох пропозицій мені найцікавішою показалася екскурсія Seaspray Day Adventure. Вона містить цілоденне плавання серед багатьох островів західної групи і висадка на двох з них – Монурікі і Януйя. Перший – це безлюдний острів, відомий тим, що тут знімали фільм Castaway з Томом Хенксом. На другому острові туристи відвідують маленьке фіджійське село і церемонію пиття кави (місцевого напою, який замінює меланезійцям алкоголь). Коштує екскурсія еквівалент 120 доларів, її можна замовити онлайн на сайті: https://hotfiji.deals/tours/seaspray-day-sailing-adventure-includes-drinks-lunch/ .
4. Сплавитися по річці Навуа. Туристів забирає автобус на курортах навколо Нанді та близько 4 годин везе у південно-східну частину острова в поселення Навуа. В селі всі проходять інструктаж, їм видають рятувальні жилети та розсаджують у вузькі моторні човни. Протягом години човен пливе вверх за течією річки Навуа. Камери та телефони пропонують скласти в поліетиленовий пакет, оскільки бризки від води з ніг до голови обливають подоржуючих. Краєвиди протягом всього маршруту — просто неймовірні! Високі береги річки з обох боків нагадують стіни, густо вкриті буйною тропічною рослинністю. Часто трапляються водоспади.
В крайній точці маршруту туристи виходять з човна і роблять невеликий трек до водоспаду. Водоспад достатньо великий і повноводний, в ньому можна скупатися. Найцікавіше чекає на зворотному шляху: сплат на бамбуковому плоті по течії річки Навуа. Туристи щільно розсаджуються на плоту, а місцевий мешканець лише відштовхує його від берега. Більшу частину шляху пліт пливе сам по собі.
5. Завітати у традиційне фіджійське село Накаву. Місцеві мешканці показують, як готують їжу. Після цього – традиційні танці з канібальським ухилом. Тема канібалізму тут експлуатується нещадно! За танцями слідує церемонія приготування та пиття місцевого священного напою кави й після цього — смачний обід блюдами традиційної кухні.
Також мешканці села проводять майстер-класи як розбивати кокос, як за 5 хвилин плести повноцінні кошики з кокосового листя. Далі – відвідання школи та спілкування з діточками. Це – найбільш зворушливий момент. На останнє – сувенірний ринок. Сувеніри мешканці села роблять своїми руками. Серед них – підставки під склянки і посуд, кулони на шию, браслети, статуетки тварин і, звичайно, магнітики. Вони дешеві, але цікаві. Відчувається, що все зроблено з душею, тому рекомендую запастися сувенірами саме тут.
Організувати проведення часу на Фіджі добре допоможе сайт https://www.fiji-budget-vacations.com. Тут забрані корисні поради як користуватися громадським транспортом, що подивитися, а також найкращі варіанти екскурсій.
Фіджійські долари:
Ось які тут розетки. Лише такі, і жодних інших! Беріть із собою перехідники!
Тема канібалізму на Фіджі експлуатується нещадно! В Нанді один дідусь розповів мені, що досі пам'ятає смак людського м'яса. Згадував, що то було СПРАВЖНЄ М'ЯСО, а не те, що ми, європейці, їм насадили: курки, свині, кози...
Але готують смачно! Риба під кокосовим соусом з овочами та місцеве пиво:
Летимо далі!
Сподобався пост? Поділись з друзями!
Коментарі
Наталія
Нед, 12/06/2020 - 07:08