Експедиція-розвідка в Океанію: Фіджі, Тонга, Вануату

Попередня стаття
Чому Танна - найідеальніший острів на планеті для шукачів пригод?

Рано чи пізно кожний затятий мандрівник доросте до того, щоб відвідати найвіддаленішу від України частину світу – Океанію. Багато хто про це навіть мріяти не хоче і вважає, що це складно, дорого і зробити це майже нереально. Так само думав і я. І, напевно, я довго б ще відкладав поїздку туди, якби не одна обставина, про яку я розповім нижче.

Ще влітку 2018 року я поїхав дивитися на озеро лави у вулкані Ньїрагонго в Демократичній республіці Конго, але перед самим моїм приїздом там загострився військовий конфлікт і на вулкан не пустили.  На квітень 2019 року я запланував собі поїздку до Ефіопії, щоб подивитися пустелю Данакіль та озеро лави в кратері вулкана Ерта Але. З Ефіопією вийшло майже те ж саме: за чотири місяці до поїздки стінки кратера обвалилися і озеро лави стало невидимим.

Розгублений, я почав шукати варіанти, де ще можна побачити озеро лави. Їх було небагато: Кілауеа на Гавайях (дорого і потрібна віза США), Масайя на Нікарагуа (фото звідти не вразили), Еребус в Антакртиді (недоступно) та два вулкани на островах Нові Гібриди (острівна держава Вануату) в Меланезії. Один з цих вулканів, який називається Ясур і розташований на острові Танна у Вануату, не лише має постійно діюче озеро лави, а й вивергається кожні декілька хвилин. І все це можна побачити за пару десятків метрів! Отже, вибір був очевидний!

Виверження вулкану Ясур на острові Танна

 

Океанія: де це і для чого туди їхати?

Я побував на семи островах трьох держав Океанії – Вануату, Тонга і Фіджі, а по дорозі подивився Сінгапур і трохи Австралії. Щоб ви зрозуміли, де це знаходиться і які країни Океанії я відвідав, ось вам карта:

 

Отже, для чого їхати в Океанію:

  • побачити справжнє виверження вулкану
  • відвідати первобутні племена меланезійських аборигенів
  • відчути силу Тихого океану з 20-метровими хвилями
  • побувати на безлюдних пляжах з білим і чорним піском
  • зустріти найкрасивіші санрайзи і сансети
  • познайомитися з давніми пам’ятками полінезійських цивілізацій
  • похарчуватися здоровою і корисною острівною їжею.

 

І ще багато всього приємного! Насправді в жодному регіоні планети я не відчував себе так комфортно і безтурботно, як на островах Океанії. Мешканці островів – надзвичайно добрі і відкриті. Небагато на планеті є таких регіонів, де люди тішаться тобі лише тому, що ти проходиш чи проїжджаєш поруч з ними. Простий приклад: коли я запізнився на літак з острова Танна у столицю Вануату Порт-Вілу, літак розвернули на півшляху і забрали мене.

 

Візи

Всі три країни, про які йдеться – Фіджі, Тонга і Вануату – безвізові для українців. Якщо ви будете летіти через Сінгапур, то він також є безвізовим у разі, якщо ви перебуваєте там транзитом до 72 годин.

Якщо вирішите по дорозі відвідати Австралію, то можете безкоштовно отримати транзитну візу, яка дозволяє перебувати в країні до 72 годин. Її можна замовити онлайн на сайті Міністерства внутрішніх справ Австралії. Ось сторінка, присвячена транзитній візі. Дивимося умови і перелік документів. Основна умова – не більше 72 годин в країні. Для того, щоб подорожувати Австралією – це, звичайно, замало. Але якщо дивитися Сідней та ще якесь місто – більш ніж достатньо.

Треба разом з переліком документів надіслати авіаквитки, які підтверджують, що ви покинете країну протягом 72 годин. Заповнюємо анкету, прикріплюємо документи (нічого складного немає), відправляємо і чекаємо. Віза прийде протягом місяця.

Діти острова Танна (Вануату)

 

Як долетіти?

Добиратися туди - нереально довго і складно. Для наглядності - ось мій маршрут без зайвих деталей:

Але це лише половина шляху. Друга - виглядає так: 

Ворота Океанії – це аеропорт Нанді (Nadi) на головному острові Фіджі, який називається Віті Леву. Сюди літають прямі рейси авіакомпанії Fiji Airways з Австралії (Сідней), Нової Зеландії (Окленд, Веллінгтон, Крайстчерч), Сінгапуру, Гонконгу, Папуа-Нової Гвінеї (Порт-Морсбі). А вже з Нанді небагаточисленні туристи розлітаються острівними державами Меланезії та Полінезії – Вануату, Тонга, Самоа, Тувалу, Уолліс і Футуна, Кірібаті та інші.

Відразу ж раджу відмовитися від ідеї купувати переліт в Океанію одним квитком. Агрегатори авіаквитків видають щонайменше $1700 до Нанді і понад $2400 до Порт Віли. Насправді, все коштує набагато дешевше. Я рекомендую спочатку брати квитки з Києва до Сінгапура. Досить часто можна зловити акції від польських LOT, швейцарської Swiss чи німецької Lufthansa з пересадками відповідно у Варшаві, Цюриху та Франкфурті за ціною близько $500 в обидва кінці.

Для подальших перельотів раджу використовувати фіджійську авіакомпанію Fiji Airways. Прямі перельоти Сінгапур-Нанді починаються приблизно від $450. Зважайте, що рейси виконуються не кожного дня. Можна полетіти не прямо в Нанді, а зі стоповером у Сіднеї. Про те, як встигнути подивитися найцікавіше в Сіднеї за три години, я писав на своєму блозі.

З Нанді (Фіджі) вже можна летіти або на Тонгу, або на Вануату. Переліт на Тонгу (острів Тонгатапу) і назад обійдеться від $380. В столицю Вануату Порт-Вілу переліт з Нанді і назад в середньому коштуватиме майже $300.

Лайфхак: на квитках можна добре зекономити, купуючи їх на офіційному сайті авіакомпанії Fiji Airways. Для економії треба купувати один квиток відразу на декілька сегментів. До прикладу, треба придбати не окремі квитки Сінгапур – Нанді – Сінгапур, Нанді – Тонгатапу –Нанді та Нанді – Порт-Віла – Нанді, а один квиток Сінгапур – Нанді – Тонгатапу – Нанді – Порт-Віла – Нанді – Сінгапур. В цьому випадку економія може сягнути $200-300!

Для того, щоб побачити вулкан і племена на острові Танна, нам потрібен ще один переліт зі столиці Вануату Порт-Віли до Танни. Авіапереліт в обидва боки рейсами авіакомпанії Air Vanuatu коштуватиме $215.

Отже, поїхали!

 

Перша зупинка - Швейцарія

Перша стиковка була у Цюриху (Швейцарія). Вона була довгою — близько 7 годин. До цього Швейцарію я вже об'їздив майже уздовж і поперек. А Цюрих вважаю містом, не вартим особливої уваги. Тому виникло бажання знайти якесь цікаве місце неподалік від Цюриха, щоб провести там час до виліту в Сінгапур. Вибір випав на містечко Рапперсвіль на протилежному від Цюриха кінці Цюрихського озера. В підсумку, з вибором я не помилився: Рапперсвіль виявився мініатюрним, але вартим уваги, щоб провести в ньому півдня.

Рапперсвіль, Швейцарія

Рапперсвіль лежить на березі мальовничого Цюрихського озера, за яким добре видно засніжені Альпи. Силует містечка формує величний замок на пагорбі. Саме місто — достатньо рельєфне, що надає додатковий шарм вузьким вуличкам зі старовинними будинками, які розмістилися на схилах пагорбів. Протилежні береги озера з'єднує досить оригінальний дерев'яний міст, найдовший у Швейцарії. Маленьким відвідувачам містечка буде цікаво завітати до дитячого зоопарку, а дорослим – повечеряти на набережній, спостерігаючи за дивовижним заходом сонця.

Рапперсвіль, Швейцарія

А ще в Рапперсвілі був незабутній захід сонця!

Захід сонця в Рапперсвілі

Ввечері улетів з Цюріха в Сінгапур.

 

Сінгапур

Це був вже другий мій візит до Сінгапуру. Цього разу я вже дуже ретельно підготувався до зустрічі з нічним містом: протягнув з собою штатив та вивчив особливості фотографування в нічний час. Вночі Сінгапур ідеально підходить для того, щоб показати всю його красу, футуристичність і досконалість. Ввечері сінгапурські хмарочоси запалюються вогнями та перетворюються на різнокольорові свічки.

Чайнатаун - мій улюблений район Сінгапуру. Він є досить яскравим і самобутнім, найдовершеніші зразки колоніальної архітектури знаходяться саме тут. Вони навіть мають свій особливий стиль, який заведено називати "китайським бароко".

Чайнатаун в Сінгапурі

Цього разу відкрив для себе новий оглядовий майданчик в Сінгапурі - The Pinnacle@Duxton. З нього можна побачити більшу частину Сінгапуру і околиць. Він розташований на 50-му поверсі житлового комплексу. Цей великий хмарочос складається з декількох будинків, які з’єднані між собою пішохідними містками, з яких і можна спостерігати панораму міста на 360 градусів. Сам хмарочос знаходиться на південь від Чайнатауна (китайського кварталу). Найближча станція метро - Outram Park. 

Оглядовий майданчик The Pinnacle@Duxton в Сінгапурі

 

Сідней

З Сіднеєм (Австралія) відбулося незаплановане і несподіване знайомство. Мій переліт з Сінгапуру у Нанді (Фіджі) був зі стиковкою в Сіднеї всього у 6 годин. Враховуючи, що в’їзні формальності в аеропорту забирають 1 годину, і ще за 2 години треба бути в терміналі перед відльотом, на Сідней залишалося всього 3 години. Погодьтесь, що оглянути все найцікавіше в Сіднеї за 3 години – плани більш ніж амбітні. Але мені це вдалося! І не лише подивитися головні цікавинки міста, але поплавати затокою Порт Джексон і поглянути на місто з води. А все - завдяки грамотному похвилинному плануванню.

Вид на Сідней від затоки Порт Джексон

Моїм улюбленим місцем у Сіднеї стала фотозона, розташована на площі Ангела, називається «Forgotten Songs» («Забуті пісні»). Над мініатюрною площею підвішені близько сотні порожніх пташиних кліток. Композицію створив художник Michael Thomas Hill у 2009 році. Клітки іноді звучать піснями п'ятдесяти птахів, які колись жили в центральному Сіднеї перед урбанізацією району. Звуки змінюються вдень і вночі, представляючи собою пісні денних і нічних птахів.

Сідней: Angel Place

 

Фіджі

Знайомство з Океанією почалося з острівної держави Фіджі. А точніше, з містечка Нанді (Nadi), яке знаходиться на західному узбережжі острова Віті Леву. Взагалі, Фіджі – популярний курорт для австралійських та новозеландських туристів: уздовж всього узбережжя острова розташовані відпочинкові готелі. Але їхати відпочивати на Фіджі з України чи з Європи — дорого і безглуздо: нічого надзвичайного тут немає.

Нанді – невелике містечко, дивитися особливо немає чого. Центр міста – це декілька кварталів різнобарвної хаотичної 2-3-поверхової забудови. Трохи нагадує африканські міста, але тут більш чисто й охайно. Найяскравіша пам'ятка Нанді – індуїстський храм Sri Siva Subramaniya. Він вважається найбільшим у південній напівкулі. Буде цікаво для тих, хто ніколи не був в Індії.

Побував у найдавнішому поселення Фіджі – Вунда (Vuda), де зберіглися залишки давньої фортеці. Саме тут оселилися перші мешканці островів Фіджі, які прибули на острів Віті Леву з африканської країни Танганьїка (зараз – Танзанія). Саме тут зародилися традиції й обряди Фіджі, у тому числі й канібалізм.

Фантастичні заходи сонця — одна з тих речей, із-за яких варто їхати на протилежний кінець світу — в Океанію. Сансети і санрайзи прекрасні на будь-якому тихоокеанському острові, де є океан, хвилі, пальми, пісочок і силуети сусідніх островів. Але перший захід сонця на островах Океанії запам'ятався мені найбільше. Це було в перший день мого перебування в Меланезії, а точніше — на одному з островів Фіджі — Денарау. Це невеликий острів знаходиться біля головного фіджійського острова - Віті Леву.

 

Королівство Тонга

Другою країною Океанії, які я побачив, стала Тонга. Переважна частина українців не чула і ніколи, напевно, не почує про існування такої країни. Королівство Тонга – це маловідома острівна держава Полінезії, яка є однією з найвіддаленіших від України. Сюди варто їхати, щоб побачити «Полінезію в мініатюрі».

Острів 'Атата (Тонга)

Нуку'алофа (Nuku`alofa) - столиця Тонги. Вона більше нагадує райцентр, ніж столицю королівства. Водночас це приємне затишне містечко на березі океану з низкою історичних пам’яток. Назва міста перекладається, як «обитель кохання», отже, Нукуалофу можна вважати столицею з найкрасивішою у світі назвою.

Набережна Нукуалофи (Тонга)

 

Королівський палац – найкрасивіша споруда Нуку’алофи, розташована в самому центрі містечка на березі океану. Ця гарна будівля у вікторіанському стилі є офіційною резиденцією короля Тонги, і є єдиною резиденцією голови держави у світі, яка збудована з дерева.

Райський острів 'Атата — один з декількох островів острівної групи Тонгатапу архіпелагу Тонга в Полінезії. Навколо — багато островів, але 'Атата — особливий. Тут є і пальми, і безлюдні пляжі з білим пісочком і бірюзовою водою, є маленьке поселення і, навіть, джунглі. І сюди достатньо просто дістатися. А ще — тут можна подивитися і захід сонця, і світанок. Саме 'Атату я вибрав для того, щоб відпочити тут добу після 5 діб довгих переїздів та перельотів.

Острів зовсім невеликий і має досить дивну форму. Його довжина — всього 1,5 кілометра. Він складається з основної, майже круглої частини діаметром близько 600 метрів та вузької коси шириною всього 100 метрів. На цій косі й знаходиться уся цивілізація острова: резорт (база відпочинку) та село на 15-20 будинків. Основну круглу частину острова складають майже непролазні пальмові джунглі.

Ще один райський острів в Полінезії, який я відвідав - Пангаїмоту (Pangaimotu). Він найдоступніший з усіх островів, що оточують головний острів королівства Тонга: зі столиці Нуку'алофи сюди плити всього 10 хвилин. Візитівка острова – це ніс затонулого судна, що ржавіє в 50 метрах від берега. Він – на усіх фото з Пангаїмоту. Врешті решт, заради нього сюди і пливуть туристи. Місцевий дідусь розповів легенду про те, що ще на початку минулого століття судно з колоністами зазнало аварії біля берегів Пангаїмоту. Усіх його пасажирів чекала непроста доля: їх з’їли місцеві аборигени. Нагадаю, що ще століття тому канібалізм був нормальним явищем на островах Океанії, де майже відсутні будь-які тварини.

Острів Пангаїмоту (Pangaimotu island)

На головному острові Тонги - Тонгатапу згрупована переважна кількість визначних пам’яток Тонги, серед яких є природні пам'ятки та пам'ятки давніх полінезійських цивілізацій. Цікавинок тут багато, вони достатньо унікальні.

У поселення Холонга у 1777 році вдруге на Тонзі висадився легендарний капітан Джеймс Кук. Як ви вже здогадалися, того разу Кука тут ніхто не з'їв))

Місце висадки капітана Кука

Багато хто здивується, що давні піраміди є не лише в Єгипті чи Латинській Америці. Муа (Mu’a) була столицею Тонги починаючи з XII століття. Упродовж декількох століть тонгайські королі влаштовували собі поховання у вигляді пірамід. Таких поховань у Муа – 28, вони розкидані по всьому селу. Щоправда, піраміди на Тонзі поступаються за розміром своїм сестрам з північної Африки, вони мають всього 3-4 яруси.

Піраміди-поховання у давній столиці Му'а

Поблизу села Ніутоуа (Niutoua), яке також колись було столицею королівства, зберіглася унікальна споруда, яку називають «Тихоокеанським Стоунхенджем». Арка «Ворота Тонги» (Haʻamonga ʻa Maui, що в перекладі означає «Ноша бога Мауї») складається з трьох вапнякових коралових плит довжиною шість метрів і вагою майже 20 тонн. За усними переказами, ворота спорудили на початку XIII століття за короля Туїтатуї.

«Ворота Тонги» (Haʻamonga ʻa Maui)

Печера Анахулу (‘Anahulu Cave) зі сталактитами і сталагмітами - ще одне природне диво Тонги. У печері є підземне прісноводне озеро, в якому можна поплавати.

Печера Анахулу

По дорозі на західне узбережжя острова за селом Матангіаке (Matangiake) є кокосова пальма з трьома стовбурами. Місцеві мешканці стверджують, що це – єдина така пальма у всій південній частині Тихого океану.

Пальма з трьома стовбурами

У селі Коловаї (Kolovai) на західному узбережжі острова в гарну погоду у надвечірній час можна побачити лисиць, що літають (Flying foxes). Звірки, що схожі на кажанів, висять головами вниз на кронах великих дерев понад дорогою. Але мені не пощастило з погодою: падав безперервний дощ і звірьків не було видно((. Зато на цій фотці ви можете побачити, як виглядає звичайте тонгайське село.

Тонгайське село Коловаї

Коса Ха'атафу - це західне узбережжя головного острова Тонгатапу. На заході коси є гарні піщані пляжі, захищені від океанських хвиль бар’єрним рифом. Тут – найкраще місце для серфінга і підводного плавання.

Пляж на косі Хаатафу

Весь південний берег острова Тонгатапу – це високі, не захищені бар’єрними рифами, кам’яні береги Тихого океану. Величезні хвилі досягають тут висоти в пару десятків метрів і зі страшною силою і ревом розбиваються об прибережні скелі. Неподалік від аеропорту можна побачити неймовірну природну арку - Hufangalupe Archway. Арка – це, по суті, сухопутний міст над хвилями, який утворився внаслідок обвалу даху морської печери. Вода бурхливим потоком стрімко проникає під арку, і з такою ж швидкістю вилітає назад. Будьте обережні, адже тут немає жодних огорож, дуже просто послизнутися і залишитися тут назавжди.

Південний беріг острова Тонгатапу

 

Hufangalupe Beach - один з найкрасивіших пляжів на Тонзі:

Пляж на південному березі острова Тонгатапу

Біля села Хуома (Huoma) можна побачити таке цікаве явище як «дихала» (англ. – blowholes). В місці, яке тамтешньою мовою називається Mapu’a ‘a Vaea, у скелях уздовж узбережжя є щілини – лавові тунелі. Потужні океанські хвилі обрушуються на береги, вода спрямовується в ці щілини і вибухає гейзером висотою понад 30 метрів! Це відбувається внаслідок зростання тиску при звуженні каналу і супроводжується гучним шумом.

Mapu’a ‘a Vaea (Blueholes)

 

Вануату

Вануату – країна, яка стала для мене “nambawan”. Саме так місцевою мовою біслама позначається слово «найкраща». Лише тут можна всього за декілька метрів від себе побачити справжнє виверження вулкану з феєрверками і лавою, яка кипить у кратері. Тут є племена аборигенів, які живуть первіснообщинним життям. Тут – чудові пляжі з білосніжним піском, водою бірюзового кольору і без туристів. Тут – найдобріші у світі люди. Британський рейтинг «Happy Planet Index» називає Вануату «найщасливішою країною світу».

Пляж на острові Танна (Вануату)

Порт-Віла - столиця острівної держави Вануату. Це – невелике і малоцікаве містечко. Тут небагато розваг для туристів, але їх треба обов’язково спробувати. Наприклад, тут можна попити "кави" у місцевому кава-барі чи поїсти смачну їжу на головному базарі.

Каскад Меле - це мальовничий куточок природи з водоспадами та парком знаходиться за 10 кілометрів на північ від столиці Порт-Віли. Обладнана для туристів доріжка веде через гарний парк з екзотичними рослинами до каскаду водоспадів на річці Меле (Mele Cascades). Останній, дуже фотогенічний водоспад, має висоту 35 метрів. Між водоспадами – природні басейни, в яких можна скупатися.

Секретний сад (Secret Garden) - це ботанічний сад, розташований на одній дорозі з водоспадами Меле за кілометр від них. У супроводі екскурсовода вас ознайомлять з екзотичною флорою і фауною острова. Наприклад, там можна побачити великого кокосового краба.

Блакитна лагуна з бірюзовою водою знаходиться на південному сході острова Ефате біля села Етон за 35 кілометрів від Порт-Віли. В цьому дуже фотогенічному куточку можна скупатися (вода дуже холодна!), пострибати у воду з гойдалки, поплавати на каное. Місце обладнане столиками для пікніків та роздягалками.

На північ від Блакитної лагуни починаються чудові пляжі з білим піском. Найкращий з них – пляж Етон за два кілометри від лагуни. Якщо поїхати далі на північ, на горизонті будуть один за одним виринати острови чудернацьких форм.

Гарячі джерела Такара (Takara Hot Springs): гаряча вода вулканічного походження з джерел на північному березі острова Ефате стікається у маленькі струмки і тече до басейнів, де можна скупатися. Робити це треба обережно, адже вода дійсно гаряча. Проте, кажуть, що вона цілюща і лікує від багатьох хвороб.

Емуа - просто красива місцина на півночі острова Ефате, де гарні білосніжні пляжі і чудові види на океан і зелені гори.

 

Острів Танна: племена та виверження вулкану

Острів Танна - це найбільше мої враження у році, що минає. Танна – найцікавіший острів не лише у Вануату, а, мабуть, у всій Меланезії. Саме тут розташований активний вулкан Ясур. Тут живуть племена, які зберегли вірність звичаю. Тут – неповторні безлюдні пляжі та мальовничі каньйони. Приготуйтесь, що подорож Танною буде не просто мандрівкою, а справжніми пригодами. На острові практично ніде немає електрики, майже немає доріг і взагалі немає громадського транспорту!

Іманака (Imanaka) - поселення на Танні, де розташований місцевий аеропорт. Першу ніч я ночував саме тут.

У гірських селах острова Танні люди вже багато століть живуть лише традиціями і заповітами пращурів. Вони поклоняються духам природи і душам предків, не визнають сучасної системи освіти. Єдиний одяг чоловіків – це фалокрипти з трави, а жінок – спідниці з сухого листя і трави. Життям таких сіл керують племінні вожді. Обряди і ритуали місцевих жителів настільки незвичайні, що дослідники говорять про окрему “культуру Танни”. Одне з таких сіл – Якель, розташоване в горах у південно-західній частині острова. Там проживає плем'я нахваль (приблизно 200 людей), і воно вважається одним з найбільш традиційних і самобутніх поселень Танни.

 

В Якелі зустрічає місцевий вождь, він проведе по селу, покаже звичайне життя мешканців, велике баньянове дерево. Люди з племені живуть в будинках з циновки, вкритих стріхою з сухої трави. Частина будинків розташована прямо в кронах великих баньянових дерев. Селяни розводять маленьких чорних свиней та курей, вирощують місцеві овочі, виробляють знаряддя праці та сувеніри, а ввечері полюють на летучих лисиць та п’ють місцевий культовий напій – каву. Наприкінці візиту мешканці села танцюють традиційний танець і пропонують виготовлені жінками сувеніри. Люди тут надзвичайно добрі і тепле спілкування з ними назавжди залишається у спогадах.

Ігуараману (Iguaramanu) - село на Танні, в якому я прожив 4 дня. З мого дерев'яного будиночку на дереві і спостерігав активність вулкану Ясур.

 

Вулкан Ясур - мрія, втілена в реальність. Я побачив справжнє виверження вулкану в 20 метрах від себе! Вулкан Ясур вважається одним з найактивніших у світі. Він майже безперервно вивергається протягом двох століть, з нього постійно валять клуби диму, в двох його кратерах кипить лава, а через кожні декілька хвилин вулкан вивергає феєрверки з розжареного каміння і лави.

Море попелу (Ash field): всього за п’ять кілометрів на північний захід від вулкану є великий відкритий простір, висипаний попелом з вулкану. Поле попелу нагадує хвилясті бархани в пустелі, але чорного кольору.

За полем попелу, можна відшукати мальовничий каньйон, по дну якого тече гірська річка з водоспадами, а стінки викладені відшаруванням гірських порід. Цю картину вдало доповнюють гори майже червоного кольору позаду каньйону.

Бухта Порт-Резолюшн (Port Resolution): тут у 1771 році вперше на Танні висадився капітан Джеймс Кук.

Бірюзовий океан біля бухти Порт-Резолюшн:

Ireupuow - типове село на острові Танна. Тут є лише декілька десятків хат під стріхою. Подвір’я – дуже охайні. Тут є декілька маленьких ресторанчиків (якщо їх так можна назвати), які складаються з навісу і кімнатки для приготування їжі.

Білий пляж біля села Ireupuow - справжній меланезійський рай. На пляжах Танни немає жодного туриста!

 

Чорний пляж: на протилежному березі бухти також є гарний пляж, але з чорним вулканічним піском. За декілька метрів від берега б’ють гарячі джерела вулканічного походження. Щоб потрапити сюди, треба з Порт Резолюшн повернутися назад майже три кілометри і різко повернути праворуч на вузьку дорогу

Ленакель - єдине поселення на Танні, яке вважається містом. Населення тут - трохи більше 300 мешканців. Зверніть увагу на місцевих мешканців. Попри сувору зовнішність, вануатці - найдобріші люди у світі!

І підтвердження тому - випадок, який відбувся зі мною на острові Танна. Я мав летіти в столицю Вануату Порт-Вілу рейсом авіакомпанії Air Vanuatu.

Детальний путівник островом Танна дивіться на окремій сторінці мого сайту.

 

Історія із запізненням на літак

Ніч перед тим я провів біля кратера вулкану Ясур, спостерігаючи за його виверженням. Природно, що я не міг покинути острів, не поділившись з друзями в Інстраграмі відео з вулкану та фотками з місцевими аборигенами.

Поки обробляв і постив відео, не помітив, як минув час. Коли пішов на посадку, то мені сказали, що мій літак вже улетів. Наступний рейс - завтра в обід. Але ж в мене ще до обіду має бути рейс з Порт-Віли на Фіджі, звідки я мав потрохи повертатися додому. Я був в розпачі і навіть не уявляв, що мені тепер робити. Здавалося, що жодного виходу немає.

За декілька хвилин до мене перейшов працівник аеропорту в сказав, щоб я йшов на злітно-посадкову смугу. Він сказав, що зараз літак розвернуть і він забере мене. Я в це не повірив, але на смугу пішов.

І дійсно, за 10 хвилин я побачив, як на смугу сідає літак. Він приземлився і загальмував поруч зі мною. Пілот відкрив вікно і сказав, щоб я швидко забігав в літак.

Боявся, що коли зайду в салон, пасажири будуть обурюватися, що із-за мене на півшляху розвернули літак. Але люди навпаки посміхалися з того факту, що я запізнився. Це був маленький літак приблизно на 20 місць, де двері щільно не закривалися, а гар йшла у салон. Але це був чи не найяскравіший момент моєї подорожі Океанію!

Літак авіакомпанії Air Vanuatu в аеропорту Танни

 

Знову Фіджі і дорога додому

Після Вануату знову повернувся на Фіджі. Передостанній день в Океанії я провів дуже активно: мав сплав річкою Навуа:

Фіджі: сплав річкою Навуа

Водоспад на річці Навуа:

Фіджі: водоспад на річці Навуа

 

Час після сплаву провів у фіджійському селі Накаву. Місцеві мешканці показували як готують їжу, демонстрували традиційні танці з канібальським ухилом:

Фіджі: церемонії в селі Накаву

 

Поселення Намака біля аеропорту: мій останній день проходив тут:

Фіджі: вид з кімнати готелю Fiji Gateway Hotel

А потім знову був Сінгапур. На цей раз я завітав до нового футуристичного розважального центра Jewel, що біля аеропорту:

Відео із зустрічі з підписниками в літературному крипто-барі "Книгаріум" (м.Київ), де я розповідаю про подорож країнами Океанії:

Попередня стаття
Чому Танна - найідеальніший острів на планеті для шукачів пригод?