Куала-Лумпур - найбільше і найвідоміше місто Малайзії, колишня її столиця. Місто популярне серед туристів, передусім, завдяки Petronas Twin Towers - найвищим баштам-близнюкам у світі. Крім башт-близнюків, в центрі Куала-Лумпура збереглося трохи зразків колоніальної забудови. Головні архітектурні шедеври - це будівля старого вокзалу, національна мечеть, палац Бангунан-Султан-Абдул-Самад та невелика кількість кам'яниць в околицях площі Медан-Пасар. Взагалі, стара архітектура КЛ - це коктейль з багатьох стилів: мавританского, вікторіанського, тюдорівського, неоготики та ісламської архітектури. Їхати спеціально в Куала-Лумпур - не варто. Достатньо зупинитися в місті на один день і одну ніч на шляху до інших країн південно-східної Азії.
Куала-Лумпур - найбільший аерохаб П.-С. Азії. Варіантів дешево дістатися туди через Емірати - безліч. Як правило, всі ці варіанти - з пересадками ще десь. Якщо ви вже дісталися до Куала-Лумпур, то перед вами відкривається необмежений вибір, куди і як летіти далі. КЛ - база бюджетної компанії AirAsia, рейси якої літають в понад 100 напрямків по ціні від 26$.
Довгий нічний переліт з Qatar Airways з Дохи пройшов майже непомітно. Просторі сидіння дали можливість поспати, а смачна їжа (годували двічі!) дуже порадувала шлунок. Із-за різниці в часі прилетіли в КЛ вже під вечір. Куала-Лумпур і Малайзія в моєму уявленні були якимось азійським хайтековим дивом, що я і очікував побачити тут. Мої очікування виявилися невиправданими: з перших хвилин прильоту в Малайзію почалися трабли. Першим з ним стало проходження паспортного контролю. Країна хоч і безвізова, проте черги на паспортний контроль в аеропорту просто колосальні: між моментом прильоту і моментом виїзду з аеропорту пройшло півтори години, які б можна було витратити на огляд міста.
Щоправда, мегашвидкий поїзд-експрес менше ніж за півгодини подолав шлях з аеропорту до центру довжиною понад 60 км. Готельчик я вибрав поряд з центральним вокзалом, звідси зручно добиратися до центру то аеропорту. Вид з вікна порадував:
Але після цього почалися справжні трабли. Прийшовши на вокзал, щоб скористатися метро до центру і побачив, що в черзі за жетонами стоять сотні людей. Порахував, що якщо буду стояти в черзі (а це не менше півгодини), не встигну засвітла подивитися місто. Тому вирішив йти пішки, проклавши собі маршрут на навігаторі. Подолання невеликої відстані довжиною в пару кілометрів виявилося завданням не з легких. Тратуарів в КЛ фактично немає, а йти довелося про магістральним дорогам з багаторівневими розв'язками. Перейти дорогу - нереально: переходів і світлофорів немає. Пару разів заблукав так, що і навігатор не міг допомогти.
Проте, по дорозі з вокзалу до центру побачив цікавий парк з екзотичними деревами:
Колоніальний центр Куала-Лумпура зустрічає будівлею старого залізничного вокзалу. Будівлю вокзалу побудували у 1910 році англійціу у мавританському стилі. У 1986 році відправлення дальніх поїздів було переведено на новий вокзал, на старому вокзалі залишили лише приміські поїзди. Будівлю старого вокзалу відреставровано, а в його стінах розмістився шикарний готель Heritage Station Hotel.
Напроти старого вокзалу - будівля управління малайзійських залізниць:
Історичним центром Куала-Лумпура є Китайський квартал. Його заснували вихідці з Піднебесної, які в середині XIX століття масово прибували у Куала-Лумпур в пошуках олова. Сьогодні Чайнатаун - це яскравий район КЛ, пронизаний мережею жвавих вулиць з численними магазинами, колоритними чайними і антикварними крамницями, ринками і храмами різних релігій. Саме тут зберіглося багато прикладів колоніальної архітектури кінця ХІХ - початку ХХ століття:
Центр Чайнатауна - площа Старого Ринку (Медан-Пасар):
у 1937 році на площа Медан-Пасар збудовано годинникову вежу у стилі ар-деко, яка стала символом міста:
Старі будинки на Старому Ринку:
В китайському кварталі КЛ знаходиться Шрі Махамариамман — найстаріший індуїстський храм в Куала-Лумпурі і одна з найголовніших святинь індуїстів всій Малайзії. Його почали зводити в 1873 році і будували на замовлення і на кошти голови місцевої громади тамілів, гастарбайтерів з Південної Індії, в безлічі приїжджали в той час в країну на чорні роботи. Храм був присвячений Великої матері Маріамман, культ якого дуже популярний серед вихідців з півдня Індії, складових левову частку індуїстів Малайзії.
Спочатку він будувався в якості сімейного святилища і виключно для особистих потреб. Таким Шрі залишався до 20-х років минулого сторіччя, коли сюди почали пускати всіх бажаючих. У 1885 році оригінальна будівля (яке через 2 роки була перебудована в камені) розібрали і перенесли з колишнього місця поблизу залізничного вокзалу на нинішнє місце в китайському кварталі.
Майже напроти - китайський храм Guan Di:
Площа Незалежності (Dataran Merdeka) - головний майдан КЛ. Він оточений будівлями державних установ, і що примітно, всі будівлі - це не сучасні офісні хмарочоси, а старовинні будівлі в національному стилі. Серед них будинки: Sultan Abdul Samad Building, National History Museum, Textile Museum, Memorial Library of Kuala Lumpur, Old City Hall, The Royal Selangor Club (Королівський клуб), St. Mary's Cathedral, кожне з яких саме по собі є архітектурною і культурною пам'яткою.
Найяскравіша будівля плрщі Незалежності - палац султана Абдул-Самада (Bangunan Sultan Abdul Samad). Будівництво було розпочато англійцями в 1894 році і тривало 3 роки. Архітектор будівлі — англієць А. Ч. Норман. Будівля побудована в мавританському стилі з мідними куполами у формі цибулин. У центрі будинку — дві вежі з гвинтовими сходами і велика башта з годинником. Її висота — 43 метри. Спочатку будівля була Британським Адміністративним центром, потім тут розташовувався Вищий арбітражний суд Малайзії. Зараз в цьому історичному будинку розташоване Міністерство культури Малайзії.
В старій колоніальній будівлі у мавританському стилі напроти палацу знаходиться Музей текстилю:
Мечеть Джамек – це одна з найстаріших і найбільш відомих мечетей Куала-Лумпура. Вона була побудована лише в 1909 році, адже Куала-Лумпур – дуже молоде місто. Проект мечеті створив англійський архітектор Артур Хаббек. Стара будівля мечеті збереглося в оригінальному вигляді, але до неї пізніше були прибудовані ще просторі молитовні зали. До 1965 року вона була головною мечеттю Куала-Лумпура.
Телебашта Менара - один з символів міста. При висоті 421 метр вона займає сьоме місце у світі серед найбільш високих телекомунікаційних споруд, поступово поступаючись позиції знову споруджуваних. На момент споруди, в 1996 році, вона посідала п'яте місце. Нагорі вежі, на висоті 276 метрів над рівнем землі, знаходиться оглядовий майданчик з оглядом 360 градусів. Ще вище - ресторан, що обертається.
Символ успіху Малайзії і Куала-Лумпуру, візитівка країни - це, безумовно, башти-близнюки Petronas Twin Towers висотою 452 метри кожна. На момент їх побудови (1998 рік) вони були найвищими хмарочосами у світі (зараз найвищим є Бурж-Халіфа в Дубаї). Проте вежі Петронас залишилися найвищими баштами-близнюками на планеті. Баштам-близнюкам присвячена окрема сторінка на сайті.
Хмарачоси в районі башт-близнюків:
Вид на нічний КЛ з мого вікна:
В Міжнародному аеропорту KLIA:
Останній погляд на Малайзію з повітря:
Сподобався пост? Поділись з друзями!