Пустеля Гобі

В околицях Сайншанда існує декілька "турбаз": юрт, що стоять посеред пустелі, призначених для проживання туристів. Оскільки був вже не сезон, турбази ці вже не працювали. За допомогою таксиста нам вдалося знайти одну турбазу під назвою "Таван-дохой", яка вже не працювала, але персонал на ній ще був присутнім.
Ми просилися у персоналу, щоб нам дозволили зупинитися на дві доби. Оскільки гостей з України, очевидно, вони бачили перший і останній раз у своєму житті, нам не відмовили.

Поселили в юрті. Годували - в спеціальній юрті, призначеній для годування. Їжу давали в таких кількостях, що неможливо навіть було з'їсти і половину порції! А один раз нам приготували по баранячій нозі на кожного! Примітне те, що персонал турбази з 7 - 8 чоловік три дні працював тільки для нас. Видно, що нам були раді. З нами увесь час возилася хазяйка турбази. Вона з нами обідала, вечеряла, поїла горілкою, возила на джипі по пустелі.

Усі 3 дні ми присвятили гулянню по пустелі. Пустеля Гобі - це місце на планеті, не схоже на інші. Це особливе місце. Тут все по-іншому. Пустеля майже рівнинна. Подекуди попадаються невисокі височини. Простір тут сприймається зовсім по-іншому. Наприклад, зовсім поряд з тобою може знаходитися якийсь об'єкт: пагорб, сухе русло річки, якесь поселення. Ти можеш йти до нього довго, а воно не наближається.

Наприклад, з одного місця добре видно Сайншанд. Майже на долоні. Здається, що за півгодини до нього можна дійти. Але до нього 38 кілометрів!
Також звідусіль видно невеликий, але красивий гірський масив. У перший день ми вирішили до нього прогулятися. Йдемо година, дві, три, а він все не наближається. Повернулися обламані. Зовсім недалеко від турбази знаходиться деяка подібність барханів. Вони зовсім близько. У останній день перебування в пустелі вирішили до них сходити. Йшли з ранку і до обіду. Так і не дійшли.

Вдень в Гобі відносно тепло: пригріває сонечко і дме вітер. Вітер дме увесь час: то слабкий, то сильний. Вночі - зовсім інша справа. Оскільки в сім вечора в Таван-Дохое вже повна темрява, доводилося лягати спати у вісім вечора відразу ж після вечері. Робити просто було нічого. Темрява така, що взагалі нічого не видно окрім зірок. Зате зірок на небі море, і усі вони були яскраво-яскраві, неначе намальовані.


Ночі в Гобі в жовтні - це справжній екстрим! Холодно так, що доводилося спати в усьому одязі, який тільки у нас був, і під усіма ковдрами, які були в юрті. І все одно ми мерзнули. Всю ніч на вулиці жахливо свистить вітер, буквально розриваючи юрту. Щонічним випробуванням було ходіння в туалет: відкриваєш двері юрти, а її трохи не відриває. Доводилося упевнено триматися на ногах, вітер буквально збиває з ніг. І усе це ще в повній темряві! Технологію безпосереднього ходіння в туалет при такому вітрі навіть і описувати не буду!

Наша юрта:

Іноді в пустелі трапляються дива. Наприклад, дорожний знак :)

Або ще цікавіше - люк:

Є тут і життя, і смерть:

Східна Гобі дуже різноманітна. Є звичайна кам'яниста пустеля, є - червоні піски, є спражні білі зибучі бархани:

Червоні піски:

Бархани:

Чиясь нора. Напевно, Олгой-хорхоя:

В Гобі можна запросто натрапити на скелети динозаврів. Ось, наприклад, верхня кінцівка і частина хвоста. Виникає питання, як це досі його ніхто не розтаскав на сувеніри? Відповідь проста: розтаскувати нікому. Туристи тут майже не з'являються.

Можна натрапити на окаменілі дерева:

Печера Медитації - це місце є невеликою кам'яною горою, що окремо-стоїть в пустелі, усередині якої існує декілька маленьких печер із статуями Будди і необхідними для медитації атрибутами. Тут тисячоліттями медитували буддійські ченці. Зараз сюди приїжджають помедитувати іноземці.

Ще поряд з Печерою Медитації є вузька дірка в горі, яка називається "Арка Очищення". За переказами, що проліз через неї, очищається від усіх гріхів.

Буддійський монастир в пустелі, в якому проживає 12 монахів:

Нарешті, нам показали Шамбалу: пам'ятник древній міфічній державі, який днями відкритий президент Монголії. Шамбала є територією, обгородженою білою стіною у буддійському стилі з рядом культових буддійських споруд усередині.

Обов'язковий атрибут Монголії - обо. Це - місце поклоніння місцевим духам, родовим або територіальним, тобто хазяям цієї місцевості. Хазяї - це духи шаманів, що померли, предків або божества небесного походження. У традиційній формі є купами з каменів або деревами, прикрашеними стрічечками і прапорцями. Розташовуються у доріг, на гірських перевалах, на вершинах, у озер, аршанов, на берегах річок. В Гобі обо також зустрічаються:

Я вирішив поексперементувати і побудувати своє обо:

А справжнє обо виглядає так:

Так виглядає захід сонця в Гобі:

На третій день ми повернулися в Сайншанд спеціально замовленій для нас машині. Вечір присвятили вивченню міста (якщо його можна так назвати) і посиділи в креативному барі. Креативність його полягала в тому, що бар знаходився покинутій напівзруйнованій будівлі, а усередині навіть були 2 люмінесцентних лампи і відеомагнітофон, по якому транслювали попсові західні відеокліпи. В Улаанбаатар вернулись на следующий день утром плацкартным вагоном поезда «Сайншанд – Улаанбаатар».

Коментарі

А что за люк? Зачем он там????
Ми самі були в шоці. Ясно, що функції люку від не виконує. Очевидно, його ктось просто викінув по дорозі :)
>> Очевидно, його хтось просто викинув по дорозі :) Ади-на-маєш :)))