Я вже звик, що у 80% випадків, коли я запрошую когось поїхати разом мандрувати, ніхто не зголошується. Так само було і цього разу. Мені дуже шкода (не себе, а тих, хто міг поїхати і не поїхав). Маршрут був абсолютно непланованим, а отже, мандруючи позавчора Закарпаттям, я віддав себе в руки ненадійних закарпатських розкладів автобусів і поїздів. І вийшло дуже цікаво і, головне, непопсово.
Головною фішкою подорожі було катання Боржавською вузькоколійкою, про існування якої я чув, мабуть років з першого чи другого класу школи: і ще з того моменту думав, коли ж я виросту, щоб бути не від кого незалежним, і поїхати собі кататися куди захочу.
Ось, що з того всього вийшло.
Поїздка у плацкартному вагоні славнозвісного поїзду Львів-Солотвино виявилася, на диво, спокійною. Вагон був заповнений лише на половину, ніяких ходінь циган по вагону взад-перед не було. Прокинувшись рано з ранку, у 6 годині я вийшов на станції Виноградово-Закарпатське. До вузькоколійного проїзду залишалося ще дві години, і я вирішив прогулятися Виноградовим. Гуляти зранку пустими вулицями закарпатського містечка - надзвичайно приємно.
Палац Перені:
Оглянувши палац і парк, неспішно піднявся на замкову гору, щоб оглянути руїни замку Канків.
Якраз щойно встало сонечко і освітило Виноградів своїми ранніми промінцями:
По дорозі назад оглянув два головні храми міста: Вознесенський (бернардинський) костел та костел францисканського монастиря:
На вокзалі на мене вже чекало ось таке чудо:
Розповідати зараз докладно про Боржавську вузькоколійну не буду - їй присвячено окрему розповідь. Вона того справді варта!
Вирушаємо в дорогу! Поїзд їде з середньою швидкістю 15 км за годину через неймовірно цікаву місцину - долину Боржави:
По дорогі трапляються цікаві села з гарними храмами.
За 2 години 15 хвилин доїжджаємо до кінцевої станції Іршава:
З Іршави їду роздовбаною (ще, напевно, радянською) маршруткою до Довгого. Декілька разів маршрутка тричі ламається, і водій кожного разу хвилин по 15 її ремонтує. На 30-градусній спеці сидіти в маршрутці, не нема жодного вікна... на самі собі уявляєте.
Але всі негаразди забулися, я тільки я приїхав у Довге. Головна цікавинка колишнього містечка - замок Довгаїв-Телеки:
Від замку збереглися 4 кутові вежі, в'їзна брама стіни з бійницями та досить скромний замковий палац з нереально високим дахом.
У селі є п'ять храмів різних конфесій, чотири з яких вишукалися в шеренгу уздовж головної вулиці Довгого:
Найближчий бусик був до Сваляви, тому вирішив їхати саме туди.
Головна вулиця Сваляви:
В місті є конструктивістська ратуша:
Зі Сваляви вирішив сходити пішки до присілку Бистрий, де розташована одна з найцінніших дерев'яних церков Закарпаття:
Мені повезло - храм був відкритий. Старий іконостас - ровесник церкви:
За порадою отця-настоятеля я піднявся на сусідню гору, з якої відкриваються неймовірні види на Карпати і Сваляву.
Православний монастир з іншого боку гори:
Питання до карпатознавців: що це за вершина?:
Сідаю в електричку і їду у бік Львова. Село Опорець з дуже фотогенічною дерев'яною церквою:
Вирішив вийти в Сколе. Ніколи раніше не був в цьому місті:
До останньої електрички у бік Львова ще залишається час. Вирішив піти пішки у присілок Демню, щоб оглянути палац Грейдлів:
Прощавайте, Карпати!
Сподобався пост? Поділись з друзями!
Коментарі
xtosjko
Пон, 07/02/2012 - 07:20
andy_travelua
Пон, 07/02/2012 - 07:21
xtosjko
Пон, 07/02/2012 - 08:51
andy_travelua
Пон, 07/02/2012 - 09:46
xtosjko
Пон, 07/02/2012 - 09:54
звиняй, ми, мовники, погано рахуємо :)
andy_travelua
Пон, 07/02/2012 - 09:57
yarokuznetsov
Пон, 07/02/2012 - 09:34
andy_travelua
Пон, 07/02/2012 - 09:54
rbrechko
Пон, 07/02/2012 - 09:58
Це найвища вершина Боржавського хребта - гора Стій (Стой).
andy_travelua
Пон, 07/02/2012 - 10:04
Так завжди приємно дізнатися щось нове :)
rbrechko
Пон, 07/02/2012 - 10:38
До речі, за радянських часів доступ на цю гору був закритий. Там будувалась військова радіолокаційна база, але до розвалу союзу її так і не встигли закінчити, тож зараз там залишились лише руїни.
andy_travelua
Пон, 07/02/2012 - 10:39
rbrechko
Пон, 07/02/2012 - 10:40
andy_travelua
Пон, 07/02/2012 - 10:42
rbrechko
Пон, 07/02/2012 - 10:43
haidamac
Срд, 07/11/2012 - 19:01
rbrechko
Срд, 07/11/2012 - 19:50
haidamac
Срд, 07/11/2012 - 19:56
rbrechko
Срд, 07/11/2012 - 19:59
але як варіант можна розглядати.
haidamac
Срд, 07/11/2012 - 20:05
rbrechko
Срд, 07/11/2012 - 20:15
andy_travelua
Чтв, 07/12/2012 - 06:48
rbrechko
Чтв, 07/12/2012 - 10:34
haidamac
Срд, 07/11/2012 - 18:59
"яйця" там були знатні, лишились шматки
Вціліла станція (в сенсі "яйця") є на Буковині. Не бував там?
andy_travelua
Чтв, 07/12/2012 - 06:45
rbrechko
Чтв, 07/12/2012 - 10:35
andy_travelua
Чтв, 07/12/2012 - 12:58
haidamac
Чтв, 07/12/2012 - 20:37
andy_travelua
Суб, 07/14/2012 - 08:24
haidamac
Суб, 07/14/2012 - 20:13
andy_travelua
Суб, 07/14/2012 - 20:16
haidamac
Суб, 07/14/2012 - 20:17
+2% на виборах і всьо такоє :)))
andy_travelua
Суб, 07/14/2012 - 20:19
haidamac
Суб, 07/14/2012 - 20:20
andy_travelua
Суб, 07/14/2012 - 20:21
haidamac
Суб, 07/14/2012 - 20:28
розпродуйте авта вже після Прусії, які проблеми :)))
andy_travelua
Суб, 07/14/2012 - 20:31
haidamac
Чтв, 07/12/2012 - 20:35
andy_travelua
Суб, 07/14/2012 - 08:24
haidamac
Суб, 07/14/2012 - 20:16
andy_travelua
Суб, 07/14/2012 - 20:18
haidamac
Суб, 07/14/2012 - 20:19
andy_travelua
Суб, 07/14/2012 - 20:19
haidamac
Суб, 07/14/2012 - 20:20
andy_travelua
Суб, 07/14/2012 - 20:23
haidamac
Суб, 07/14/2012 - 20:27
andy_travelua
Суб, 07/14/2012 - 20:30
artur_makeev
Втр, 07/03/2012 - 14:17
andy_travelua
Втр, 07/03/2012 - 14:51
lerkar
Втр, 07/03/2012 - 21:07
Сторінки