Велика Африканська експедиція. Ч.3: омріяна Вірунга

частина 1: враження, стереотипи і перше знайомство (Руанда)
частина 2: несподіваний поворот на південь Африки (Замбія, Зімбабве, Ботсвана)

Вулкани Вірунга були першою і основною метою нашої експедиції. Попри те, що ми не піднялися на Ньїрагонго і не бачили гірських горил, ми змогли побачити усі вершини Вірунги, крім вулкана Ньямлагіра. Без перебільшення скажу, що гори Вірунга і їх околиці - це найвражаюче місце на африканському континенті. Вони знаходяться на кордоні Демократичної республіки КонгоРуанди і Уганди на північ озера Ківу - одного з Великих Африканських озер. В цій частині звіту я розповім про курортне руандійське містечко Гісеньї на озері Ківу, вулкан Ньїрагонго, приголомшливі заходи сонця на озером Ківу, пригоди в Демократичній республіці Конго, фантастичне гірське озеро Мутанда, поїздку по горах Вірунга уздовж кордону Уганди і Конго, а також про підйом на один з вулканів.

Ми прилетіли з Лусаки в Кігалі пізно ввечері, доїхали на бода-бода до автостанції, щоб поселитися в готелі. Розташування заброньованого заздалегідь готелю Hope Guest House на Google Maps і на Maps.Me не відповідало його фактичному місцю розташування. Поліцейські і місцеві мешканці побачивши нас покидали все і стали допомагати нам у пошуку нашого готелю, кудись телефонували, щось з'ясовували. Один з хлопців пішов з нами і довів до самого готелю. Люди в Руанді (і взагалі в Африці), як правило, завжди допомагають небагаточисленним туристам. Переночувавши, рано з ранку ми пішли на автовокзал і купили квиточки на матату до міста Гісеньї.

На набережній в Гісеньї

Місто Гісеньї (нова назва - Рубаву) розташовано на березі озера Ківу на самому кордоні з Демократичною республікою Конго, вважається курортним містом. Тут, як і в Кігалі, все дуже охайно.

Путівники не рекомендують купатися в озері Ківу із-за шистосоми - паразитів, які приникають в шкіру при купанні і уражають сечовивідні шляхи, кишки, нирки, печінку, що може привести до смертельних наслідків. Але місцевим мешканцям все це до лампочки, вони спокійно собі купаються:

Руандійська наречена на бода-бода:

Архітектура Гісеньї дуже красива:

Дівчата на набережній і на пляжі дуже люблять селфітися:

Конголезьке пиво на набережній в Гісеньї - дуже смачне:

Можна пити конголезьке пиво і дивитися на місто Гома в Демократичній республіці Конго. Завтра ми туди підемо:

Ввечері ми пішли на півострів Рубона, щоб побачити захід сонця над озером Ківу і вулкан Ньїрагонго. Знайшовши відповідний оглядовий майданчик, ми встановили штатив і налаштували фотки в очікуванні заходу сонця. Через 5 хвилин до нас збіглися діти з усього села, які "допомагали" фотографувати. Потім ще і прибігли їхні батьки, які наполегливо запрошували нас до себе додому на вечерю.

Побачили мрію - вулкан Ньїрагонго!

Вид на Гісеньї (Руанда), Гому і вулкан Ньїрагонго (Демократична республіка Конго):

Захід сонця за озером Ківу (Конго):

Ввечері на набережній поїли рибу талапію, яка водиться у Великих Африканських озерах:

З ранку пішли в Конго. Попри те, що національний парк Вірунга закрився для туристів (напередодні нашого візиту повстанці вкрали двох британців і вбили декілька рейнджерів), ми попросили співробітників парку, щоб допомогли нам отримати конголезьку візу. Пройти в Конго було не легко, але я опущу всі таємні подробиці з огляду на те, що нам туди ще доведеться повернутися (мрію на ночівлю на Ньїрагонго ніхто не відміняв).

На перший погляд все дуже цивільно:

Але потім починаєш помічати, що всі більш менш пристойні будинки обтягнуті колючим дротом:

Центральний проспект Гоми виглядає досить привабливо і охайно:

Залишки бельгійської колонізації:

Торгівельні будинки з аркадами:

Перехрестя з "розумним" світлофором:

Найпопулярніший транспорт на сході Конго - чукуду. ЧукудУ (chukudu, chikudu, cbokoudou, tshukudu) - основний вид вантажного і пасажирського транспорту в провінції Північне Ківу і місті Гома (Демократична республіка Конго). Він являє собою величезний самокат, здатний перевозити до 800 кг.
Як кажуть місцеві жителі, вийти заміж за водія чукуду - значить "не померти з голоду". Адже, маючи чукуду, за день можна заробляти до 10 доларів. При цьому більшість жителів Гоми живуть на 2 долари в день. Сам чукуду коштує близько 100 доларів і збирається із запчастин від старих мотоциклів, вантажівок і дерева.

В центрі Гоми за сприяння Президента Демократичної республіки Конго Джозефа Кабіли встановлено пам'ятник чукуду:

Ще один забавний пам'ятник в Гомі:

Після довгих міркувань ми все ж таки наважилися на те, щоб піти в трущоби Гоми, щоб побачити, як насправді живе Конго. Гроші і речі ми залишили в готелі, тому, крім фотокамери, втрачати не було що.

Звичайно, виглядає там все не дуже райдужно. Але і не так критично, як ми собі уявляли. Жодної небезпеки ми не відчули, хоча зустрічали багато жебраків.

На зворотному шляху хотіли зайти в офіс Національного парку Вірунга, але він був зачинений.

Конголезьке пиво з правильною назвою.

Ввечері дісталися Уганди:

Оселилися в кемпінгу в місті Кісоро і відразу ж спробували місцеве пиво. Воно виявилося смачнішим за усі попередні.

Ще задовго до поїздки я потоваришував з одним хлопцем з Кісоро на ім'я Річард, який працює в компанії Experience Kigezi, яка організовує прості, але цікаві нестандартні подорожі околицями Кісоро. На наше прохання він склав перелік найцікавіших оглядових майданчиків в горах Вірунга і навколо озера Мутанда і разом зі своїм напарником катав нас цілий день найгарнішими місцями на кордоні Уганди і Конго.

Нам дуже пощастило з погодою. Зазвичай гори Вірунга вкриті густими хмарами, а на вулиці майже весь день - напівтемрява. Для нас же цілий день була ясна погода і сонечко. Було видно всі вулкани, крім Ньїрагонго і Ньямлагіри, але Ньїрагонго ми вже бачили позавчора.

Ранкова кава з видом на озеро Мутанда і гори Вірунга:
Озера Мутанда і гори Вірунга (Уганда)

Вулкан Мухабура:

Вулкан Сабіньйо:

Вулкани Кірісімбі (найвищий серед усіх) та Мікено:

Вулкани Мухабура і Мгагінда:
Озера Мутанда і гори Вірунга (Уганда)

У підніжжя гір Вірунга лежить Мутанда - озеро неземної краси з чистою синьою водою:

На північному березі Мутанди знаходиться лоджія Хамелеон в дуже яскравому стилі:

Саме від неї відкриваються найкращі види на озеро Мутанда і вулкани Вірунга:

Ми об'їхали озеро Мутанда навколо, і назад в Кісоро поверталися дорогою, яка заходить на територію Демократичної республіки Конго і проходить через конголезьке село. Зверніть увагу, що корови тут - з рогами.

В школі одного з угандійських сіл ми зірвали уроки. Діти, побачивши що через село їдуть на мотоциклах білі містери, миттєво повідомили всіх учнів школи і всі збіглися на нас дивитися.

Заїхали на озеро Мутанда. В озері немає шистосоми, тому тут можна купатися.

Безалкогольний, але термоядерний угандійський напій від "Кока-коли": суміш меду з імбиром і якимись африканськими травами.

Щоб подорож Вірунгою була більш-менш повноцінна, ми піднялися на найнижчий згаслий вулкан Сагітве. Зверніть увагу, як угандійці використовують кожний квадратний метр схилів для сільськогосподарської діяльності:

Кратер вулкана Сагітве. Навіть він повністю використовуються для вирощування сільськогосподарських культур:

Вид з вершини Сагітве на інші вулкани Вірунги - Мухабуру, Мгагінду і Сабіньйо:

Спустилися в Кісоро і за рекомендацією Річарда пообідали в місцевій харчевні, де спробували майже всі національні блюда Уганди:

На вулицях Кісоро - дуже людно:

Архітектура Кісоро: скромно, але яскраво:

продовження:
частина 4: Уганда
частина 5: Погодні аномалії Великої Рифтової долини (Кенія)